lørdag den 1. juli 2017

Juni wrap-up

Juni wrap-up

Vi er nu i en officiel sommermåned, men det har vejret åbenbart ikke fået at vide. Det blæser, er forholdsvist koldt og det er vådt. Rigtig dansk sommer! Juni måned slutter på en sådan dag, men det er dejligt at kigge tilbage på en måned med en masse gode læseoplevelser. Som skrevet i maj wrap-up har jeg haft to uger hvor jeg har været sygemeldt, og det er primært der alle bøgerne er læst. Det har været rigtig dejligt at have tid til at læse, også selvom jeg havde ondt og lå meget på sofaen.

Jeg har fået en læst en god portion anmeldereksemplarer, så nu er min dårlige samvittighed over at have dem til at liggende, lidt mindre. Den er der stadig, for jeg mangler stadig en del, men den er ikke så stor som den var før. Se bare her hvor mange eksemplarer jeg har nået!




Det blev til i alt 19 bøger og 4532 sider! Heraf er der en enkelt lektørbog.

Læste bøger:

Jon Agee; Life on Mars
Line Leonhardt; Grise i krise (læs anmeldelse her)
Jacob Oliver Krarup; Oprøret #2 - Afsløring af Kobranetværket (læs anmeldelse her)
Michella Rasmussen; Silje og kattehjemmet - den nye kat (læs anmeldelse her)
Christina Nordstrøm; Sort september (læs anmeldelse her)
Anika Eibe; Er du okay, Matthias? (læs anmeldelse her)
Jenny Han; P.S.: Jeg elsker dig stadig (læs anmeldelse her)
Line Lybecker; Historien om en dreng (læs anmeldelse her)
Carol Matas; Større end engle (læs anmeldelse her)
Niklas Birk Lehmann Jensen; Navila - De fire familier (læs anmeldelse her)
Alyson Noël; Blacklistet (Rivalerne, #2) (læs anmeldelse her)
Teri Terry; Bedragets bog (læs anmeldelse her)
Barbara T. Bradford; Fortidens hemmeligheder (læs anmeldelse her)
Adam Silvera; Fortid er alt jeg har (læs anmeldelse her)
Teri Terry; Nedtælling (læs anmeldelse her)
Khaled Jom'a; Hvis de lagde skolen ved vandet (lektør)
Mads Brynnum; Når en drage drager ud
Stephanie Meyer; Kemikeren (læs anmeldelse her)
Christina Bonde; Sjælevært (læs anmeldelse her)

Månedens bedste bog:
Som altid når jeg har læst så meget, er det svært at vælge en der var den bedste. Jeg vil dog vælge "Er du okay, Matthias?" af Anika Eibe fordi den er tager fat på et svært emne og belyser det rigtig godt. Hun kan virkelig skrive så man får både ondt i maven af at grine samtidig med at hun kan give en ondt i hjertet over hvor onde børn og unge kan være mod hinanden.

Månedens længste bog:
"Kemikeren" af Stephanie Meyer er med sine 594 sider den længste bog jeg har læst og her har jeg faktisk hørt en del af den som lydbog. Jeg troede ellers ikke at lydbøger var noget for mig, men jeg er omvendt!

Månedens korteste bog:
"Life on Mars" af Jon Agee og "Grise i krise" af Line Leonhardt er begge 32 sider - så de to er de korteste bøger jeg har læst.

Månedens mest skuffende bog:
Uden at afsløre for meget - for anmeldelsen er ikke kommet på endnu - vil jeg fortælle at det er "Fortidens hemmeligheder" af Barbara T. Bradford der er den mest skuffende bog jeg har læst i juni.

Månedens mest overraskende bog: 
Det er faktisk også lidt svært at vælge her, men jeg vil tage "Fortid er alt jeg har" af Adam Silvera, og igen, vil jeg ikke afsløre for meget, men jeg ved faktisk stadig ikke helt hvad jeg synes om den - derfor er det den mest overraskende bog.

Hvad vil jeg læse i juli?
Jeg tror ikke jeg får så meget læsetid i juli, for selvom jeg har tre ugers ferie, er Iris også hjemme fra dagpleje, så jeg kan ikke bare læse en hel dag fra 8-16 - desværre! Jeg kan dog stadig læse mens hun sover, og det vil jeg også gøre. 

Jeg håber at "Lady Midnight" af Cassandra Clare, "En konges vej" af Brandon Sanderson og "Vovestykket" af Simona Ahrnstedt er nogle af de bøger jeg når at få læst i juli. Det er alle tre nogen jeg glæder mig meget til at gå i gang med!

Hvad håber I at få læst?

1 kommentar:

  1. Jeg er som sædvanlig imponeret over, hvor mange bøger du har læst - godt gået :-)

    Jeg håber på at få læst 'Krig og fred' i min sommerferie samt en stabel af paperbacks, der skal med på ferie i Frankrig (der slæber jeg ikke en stor tyk hardback med :D). Og så må vi se, om ikke jeg også kan finde et par interessante lydbøger.


    Mvh
    Den lille Bogblog

    SvarSlet