onsdag den 28. juni 2017

Janny Han; P.S.: Jeg elsker dig stadig

Janny Han; P.S.: Jeg elsker dig stadig

Bagsidetekst:
Lara Jean havde ikke regnet med, at hun ville falde for Peter. De lod jo bare, som om de var kærester. Indtil de ikke gjorde. Og nu skal Lara Jean til at lære, hvad det vil sige at være i et rigtigt forhold og ikke bare et, der ligner. Men da en anden fyr fra hendes fortid vender tilbage, begynder Lara Jean at få følelser for ham også. Kan man være forelsket i to fyre på samme tid?

Jeg skrev tidligere et indlæg om at jeg var lidt træt af kærlighedshistorier - det er jeg stadigvæk, men nu har jeg lånt den her på biblioteket og jeg var nysgerrig for at se hvordan det gik Lara Jean og Peter. Jeg må dog indrømme, at selvom bogen er underholdende, fin og sød, så er den klichefyldt og lidt for fluffy-tuttenut-sød.

Lad mig forklare. Lara Jean og Peter er ikke længere sammen - hverken som falsk par eller rigtigt. Det vil Lara Jean gerne rode bod på, så hun opsøger Peter - de kysser og bliver gode venner og alt tegner faktisk til at gå godt. Bortset fra at Lara Jeans tidligere bedsteveninder og Peters ekskæreste, Genevieve, er jaloux og vil gøre alt for at ødelægge Lara Jean og Peters nu, rigtige, forhold. Samtidig dukker endnu en modtager af et af Lara Jeans kærlighedsbreve op og laver rod i Lara Jeans hjerte og hjerne.

Der er altså masser af teenagedrama. Hun sagde. Han sagde. Mit ord imod dit. Hun gjorde. Han gjorde. Selvom der er alt dette drama, er man ikke i tvivl om at Lara Jean og Peter nok skal finde ud af det - for det gør de altid i sådanne bøger. Jeg har endnu ikke læst en, hvor de rent faktisk ikke kan finde ud af det. Den nye fyr, John, gør selvfølgelig alting rigtigt, i forhold til Peter, som virker som en elefant i en porcelænsbutik - lige indtil han mander sig op. Er det ikke altid sådan?

Selvom jeg er lidt træt af kærlighedshistorier, kunne jeg ikke undgå at smile og grine for mig selv flere gange undervejs i bogen. For ja, den er for meget, men den er også sød og uskyldig. Lara Jean kommer stadig ud på glatis, men formår på en eller anden måde at klare sig helskindet igennem og hun vokser kun med de knubs hun får undervejs. Læs den hvis du trænger til en hyggelig kærlighedshistorie, der på trods at en gennemskuelig handling, vil få dig til at smile og varme dit hjerte.

Fakta:
Forlag: Carlsen
Original titel: P.S. I Still Love You
Udgivet i: 2015 (på engelsk) og 2016 (på dansk)
Antal sider: 323
4 ud af 5 stjerner

Andre bogbloggere skriver:
Eva Lucia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar