lørdag den 4. marts 2017

The Intimidating TBR-tag

The Intimidating TBR-tag

Jeg faldt over dette tag på Rikkes blog for noget tid siden, og jeg tænkte det kunne være sjovt at svare på dem - så værsgo!

Hvilken bog har du ikke kunne færdiglæse?
"Trækopfuglens krønike" af Haruki Murakami har jeg opgivet at læse. Jeg elskede "Kafka på stranden", men jeg synes simpelthen "Trækopfuglen" var aaalt for mærkelig. Jeg kom halvvejs, tror jeg, inden jeg måtte sande, at det bare ikke kom til at ske. (Jeg har den heller ikke længere, det er derfor den ikke er på billedet)

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi du ikke har haft tid til det? 
"Råddenskab" af Siri Pettersen. Jeg fik den til bogbloggertræf i efteråret, men ja, der kom bare andre bøger i vejen og så videre. Men jeg glæder mig meget til at vende tilbage og læse mere om Hirka. Og nu er der heller ikke længe til bog tre udkommer, så nu burde jeg være ekstra motiveret for at få den læst!

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi det er en forsættelse af en anden bog? 
"Skyggernes trone" af Leigh Bardugo. Sidste del i serien om Alina og Mal, magt og magi, og alt derimellem. Jeg elsker elsker elsker den serie, så jeg har virkelig høje forventninger, men jeg frygter også at skulle sige farvel.

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi den er helt ny?
"Ti små åndedrag" af K. A. Tucker. Jeg modtog den som boggave fra forlaget i sidste uge og jeg glæder mig meget til at komme i gang med den.

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi du tidligere har læst en bog af samme forfatter, som du ikke brød dig om? 
Øhm, her tror jeg faktisk ikke lige at jeg kan nævne nogen.

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi du ikke er i humør til det? 
"Toner i natten" af Jojo Moyes. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide Jojo Moyes, jeg er faktisk ret pjattet med hende, men hendes bøger har det med at være altopslugende, og jeg har ikke rigtig været i humør til store og detaljespækkede kærlighedshistorier på det sidste.

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi den er lang?
"Stillidsen" af Donna Tartt. Jeg gik faktisk i gang med den for to år siden og læste knap 150 sider, men måtte sande at det bare ikke var lige der jeg skulle læse den.

Hvilken bog har du endnu ikke læst, fordi du købte den på grund af forsiden, men bogen har fået dårlige anmeldelser?
Tror heller ikke jeg kan nævne nogen her. Det er faktisk sjældent jeg køber en bog alene pga. forsiden - jeg køber (stort set) kun noget jeg ved, jeg gerne vil læse - i hvert fald på et eller andet tidspunkt.

Hvilken bog er den mest intimiderende af de bøger, du gerne vil læse?
"Kampen om tronen - En sang om is og ild" af George R. R. Martin. Jeg har virkelig udsat den alt for længe og nu frygter jeg, at fordi jeg er vild med serien, vil jeg ikke bryde mig om bogen.

1 kommentar:

  1. Det er simpelthen så hyggeligt at læse dine besvarelser, og kan godt nikke genkendende til det med at være i et bestemt humør, når man skal læse Jojo Moyes, da man virkelig skal have lyst til søde kærlighedshistorier :) og er selv ret intimideret af "A game of thrones" :P

    SvarSlet