onsdag den 25. januar 2017

Laure Eve; The Graces

Laure Eve; The Graces

Bagsidetekst:
Alle siger, The Graces er hekse ...

Alle på Rivers nye skole vil gerne være venner med de tre mystiske og fascinerende Grace-søskende. Der går rygter om, at de har magiske kræfter, og River vil gøre hvad som helst for at komme tæt på dem, ændre alt ved sig selv. Men hvorfor er det så vigtigt for hende at blive en af dem? Hvad er det for en mørk hemmelighed, hun skjuler?

Da jeg modtog denne bog havde jeg ikke hørt om den, men som dagene gik fik jeg opsnuet lidt hist og her. Jeg opdagede at der var et stor buzz omkring den. Min interesse var vakt og bagsideteksten hjalp også, men jeg anede ikke hvad jeg gik ind til ... og det ved jeg vist stadig ikke helt.


Det er en mørk og dyster fortælling om kærlighed, venskab, besættelse og magi. River skjuler en skummel hemmelighed, som først bliver afsløret til sidst, men hvis man er vågen kan man godt finde små hints der løfter lidt af sløret, men det er ikke meget. River (og resten af byen hun bor i) er som besatte af Grace-familien, og da først River er blevet lukket ind i varmen, kan hun ikke slippe dem - de har og er alt hvad hun ønsker. Eller hvad?

I starten af bogen kunne jeg ikke lade være med at tænke på Twilight. Da Bella er den nye på skolen og bliver forblændet af Cullen-familien og ønsker at være som dem. Det er dog også der sammenligningen slutter - for The Graces er sin helt egen. Den har fine sproglige finesser. Spænding der bare bliver ved med at bygge op, til man næsten ikke kan holde til mere, og ligesom det begynder at blive rigtig godt - stopper den! Ufint!

Dog skal du som læser lige advares - du bliver nødt til at holde første del ud! Den er kryptisk, underlig og River er vildt irriterende, usympatisk og opmærksomhedskrævende. Hun bliver ikke bedre i anden del, men nu giver tingene mening og selvom hun stadig er træls, så er det fedt at hun ikke bare er som alle andre, men at hun får lov til at være pain in the ass.

Selvom jeg stadig har lidt hovedpine over den, og River stadig irriterer mig, giver hele historien mening og jeg vil på en eller anden måde virkelig gerne have mere. Jeg vil gerne vide alt hvad der er at vide om Grace-familien, om River og Marcus. Dem alle. Mon der kommer flere svar i to'eren?!



Tak til Carlsen for boggaven!


Fakta:
Forlag: Carlsen
Original titel: The Graces
Udgivet i: 2016 (på engelsk og dansk)
Antal sider: 350
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar