lørdag den 11. juni 2016

Alyson Noël; Rivalerne

Alyson Noël; Rivalerne

Bagsidetekst:
Alle ønsker at være nogen!

Layla Harrison gider ikke fordrive dagene på stranden mere, hun vil arbejde med opsøgende journalistik. Aster Amirpour skriger næste gang en castingleder siger; "Vi har brug for folk med forskellige baggrunde, men ikke en med din i denne omgang." Tommy Philips har øjnene på en tolvstrenget guitar, som skal få ham hele vejen til toppen og samtidig hjælpe ham med at få kontakt til sin kendte, men fraværende far.

Madison Brooks derimod tog selv kontrollen over sin skæbne for længe siden. Hun er Hollywoods hotteste stjerne, og at hun har trampet på alt og alle på sin vej mod toppen, er ikke noget, hun bekymrer sig om. I hvert fald ikke før Layla, Aster og Tommy dukker op i Los Angeles' glitrende og glamourøse natteliv. De tre lokkes ind i en konkurrence, hvor de skal markedsføre Hollywood-magnaten Ira Redmans klubber. Madison Brooks' navn står øverst på listen over ønskede kendisser, som de skal forsøge at få på gæstelisten, men da hun pludselig forsvinder sporløst, ændres alt. Alle tre er nu mistænkt og viklet ind i et spind af løgne.

Ærlig talt, så er jeg en smule skuffet over denne bog. Lad mig forklare.

Handlingen er god og spændende. På første sider finder vi ud af Madison bliver bortført og så tager vi en måned tilbage i tiden og befinder os i Los Angeles, hvor vi følger vores tre hovedpersoner og deres liv. De indgår i konkurrencen, hver med deres drømme om hvad de vil gøre hvis de vinder. De kæmper hårdt - vi skifter synsvinkel løbende, og det fungerer rigtig godt.

Personerne klæder historien og hinanden godt. Vi kan fint fornemme fjendskabet mellem Layla og Aster, samt de (måske spirende) følelser der er mellem Layla og Tommy. Ira er en selvfed stodder og jeg kan fint se ham for mig som den brutale forretningsmand der altid får det han vil have.

Jeg havde dog forventet fart over feltet fra starten af, men jeg synes handlingen er længe om at opbygge moment og da den endelig begyndte at blive rigtig spændende og hovedpersonerne blev pressede - sluttede bogen! Jeg ved godt der er flere bøger på vej og at det er et godt virkemiddel at slutte med en cliffhanger, men altså - jeg synes ikke den her er lavet med særlig stor finesse og indlevelse. Det er lidt mere som om forfatteren ikke helt vidste hvad der nu skulle ske og så var det nemmere bare at stoppe.

Jeg var dog dog underholdt, da fortællingen var kommet ordentlig i gang og jeg blev draget af handlingen. Jeg håber dog at næste bog svarer på mine ubesvarede spørgsmål og at den ikke slutter ligeså brat som denne!

Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: HarperCollinsNordic
Original titel: Unrivaled
Udgivet i: 2016
Antal sider: 334
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar