mandag den 21. marts 2016

Eva Lucia; In my darkest hours

Eva Lucia; In my darkest hours

Normalt er jeg ikke den store digtsamlings læser, men efter at have læst "Pulsens Koordinator" af Nanna Lundgaard Arbøl (læs anmeldelse her), er jeg ikke så bange for at kaste mig over endnu en.

Denne gang har jeg læst "In my darkest hours" af Eva Lucia. Det er en digtsamling på engelsk, så ikke alene kaster jeg mig over digte, men de er også på engelsk - noget jeg ellers kun læser hvis det er sidste udvej. Ikke desto mindre fungerer det rigtig godt til netop disse digte.

Digtene handler om en mørk periode i et menneskes liv, noget jeg kan nikke genkendende til, da jeg selv skrev mange digte når jeg havde det svært og synes alting var træls. Selvom en mørk periode kan føles uendelig, er der alligevel lyspunkter, det er med at holde fast i dem. Jeg kunne kende mig selv i flere af digtene, og det var på en måde rart at genoplive den tid i mit liv, for nu, hvor jeg er kommet på den anden side, kan jeg reflektere over hvad der skete og hvilke valg jeg tog.

Sproget i digtene er både let at læse og forstå, men det gør på ingen måde digtene dårlige. Der er flere af dem der sagtens kan læses flere gange. Det er tydeligt for læseren at der er lagt sjæl i denne digtsamling og det synes jeg er virkelig imponerende arbejde fra forfatterens side.

Tak for oplevelsen!

Fakta:
Udgivet i: 2015
Antal sider: 36
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar