mandag den 10. august 2015

De syv dødssynder


"De syv dødssynder"

For lidt tid siden taggede Simone mig til at besvare booktagget "De syv døddsynder" (læs hendes svar her). Jeg havde ikke rigtig hørt om det før, men tænkte at det da kunne være sjov at få svar på nogle spørgsmål jeg ikke normalt ville stille mig selv. Så, here goes!


1. Grådighed: Hvilken bog er den dyreste og hvilken bog er den billigste du ejer?
Med hånden på hjertet må jeg indrømme at jeg faktisk ingen ide har om hvilken bog der er den dyreste jeg har, jeg har mange der har kostet flere hundrede kroner, men hvilken der har kostet allermest, ved jeg ikke. Den billigste må være Sylvia Days lille julehistorie "Hvad du ønsker...", som er købt på Plusbog for 9. kr.


2. Vrede: Hvilken bog har du et had/kærlighedsforhold til?
Sidste del af en fantastisk serie, som fx "Revolution" af Louise Haiberg eller "Den himmelske ilds by" af Cassandra Clare. For selvom det er godt at få en god og velovervejet slutning, er det også hårdt og rigtig øv at skulle sige farvel til nogle personer men er kommet til at holde meget af.


3. Frådseri: Hvilken bog er den pæneste du nogensinde har købt?
Det må uden tvivl være sættet med Jane Austen (det der er på det øverste billede) - selvom de er på engelsk og der nok kommer til at gå lang tid inden jeg får dem læst, måtte jeg bare eje dem.


4. Dovenskab: Er der dele af en bog du ikke læser på grund af dovenskab?
Ikke rigtig, men det sker ofte at jeg ikke læser takke-siderne, jeg ved egentlig ikke rigtig hvorfor, men det gør jeg bare ikke. Hvis der er sider med appetizers for næste bog i serien, læser jeg dem aldrig hvis der er længe til næste bog kommer. Det irriterer mig at jeg ikke bare kan få hele næste bog med det samme.

5. Hovmod: Hvilken bog er du allermest stolt over at kunne fremvise på din reol?
Uden tvivl mit signerede eksemplar af "Troldmandens Søn" af Cecilie Eken. Jeg lånte mit eget eksemplar ud og fik det aldrig igen. Min forældre fandt en udgave til salg på nettet som jeg fik i julegave og som jeg selvfølgelig havde med til Fantasyfestival i Esbjerg i februar, hvor Cecilie Eken kom og hun skrev i den! Den bog betyder rigtig meget for mig, da jeg nærmest voksede op med den - jeg har i hvert fald ikke tal på hvor mange gange jeg har læst den.



6. Utugt: Hvilken karakter kunne du godt tænke dig at få virkeliggjort?
Må jeg kun vælge én? Hm, det er jo svært, men sådan lige på stående fod: Dominic! Hvis man har læst Louise Haibergs serie og læst mine anmeldelser af dem, ved man godt hvorfor!


7. Misundelse: Hvilken bog vil du allerhelst modtage som gave?
Igen, det er svært bare at vælge en, men jeg tror det vigtigste må være at det er en bog som giveren har udvalgt specielt til mig. At der er lagt omtanke og overvejelser bag den valgte bog, det betyder meget, for så er bogen noget specielt.

Har du svaret på spørgsmålene? Hvis du har, så læg endelig en kommentar med link til dine svar!

2 kommentarer:

  1. Jeg er så enig omkring 'City of Heavenly Fire'! Det var ekstremt hårdt at sige farvel til karaktererne, men samtidig også rart at vide, at de nu fik 'ro'..

    Åh, og Dominic! <3

    SvarSlet
  2. Ej, hvor fedt du havde lyst til at lege med. Det var virkelig hyggeligt at læse dine svar :)

    SvarSlet