søndag den 26. juli 2015

Garen Ewing; Jagten på regnbueorkideen

Garen Ewing; Jagten på regnbueorkideen - første del

Jeg får læst en del tegneserier i denne tid - i hvert fald flere end jeg plejer at gøre. Tellerup har været så venlige at sende mig første del af Garen Ewings serie om "Jagten på regnbueorkideen" - og det er ren Tintin!

Både tegnestil og stemning er som taget ud af en Tintin tegneserie og det kan jeg godt lide. Det fungerer rigtig godt. Tegningerne er flotte og underbygger fint historien. Vi får stille og roligt bygget handlingen op, får præsenteret historiens personer og hvad de er for nogen - der er jo selvfølgelig både gode og onde i forsamlingen.


Omdrejningspunktet er den unge forskningsassistent Julius Chancer, der netop er vendt hjem fra et hæsblæsende eventyr, men der er ikke tit til hvile. En tilsyneladende harmløs orkidékonkurrence, som sætter sind i krog rundt om i London. Den stakkels Lord Reginald Lawrence bliver lokket ind i et væddemål af forretningsmanden Urkaz Grope, som kan betyde slutningen på Lord Lawrences slægts ejerskab over et smukt sværd.

Lord Lawrence tror at han har gode chancer for at vinde, men da det rygtes af Grope har en sjælden sort orkidé, opsøger Lord Lawrence historikeren Sir Alfred Catesby-Grey, der er Julius' chef og så folder misforståelserne sig rigtig ud og til slut er der ingen anden vej for Julius end at han igen må ud på eventyr.

Det tager jo ikke lang tid at læse sådan en tegneserie, men jeg var godt underholdt og fandt den både spændende og interessant.

Jeg skal da helt klart læse de næste i serien!

Fakta:
Forlag: Tellerup
Udgivet i: 2015
Antal sider: 40
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar