tirsdag den 9. juni 2015

Stephanie Perkins; Lola og naboens søn



Stephanie Perkins; Lola og naboens søn (Anna og det franske kys, #2)

Bagsidetekst:
Kan en fyr fra Lolas fortid vise sig at være hendes store kærlighed?

Lola har et næsten perfekt liv. Hun bor i San Francisco sammen med sine to fædre, hendes kæreste er rockmusiker, og hun er en spirende modedesigner.

Men så flytter de berygtede Bell-tvillinger Calliope og Cricket tilbage til nabolaget i huset ved siden af Lola, og en fortid fyldt med smerte og kvaler bliver gravet frem. Cricket Bell er nemlig fyren, der knuste Lolas hjerte to år tidligere.

Lola og naboens søn er en hjertevarm historie om at blive voksen og finde sig selv. Det er en selvstændig fortsættelse af Anna og det franske kys og byder på et gensyn med de elskede karakterer Anna og Étienne.

Lola er en farverig pige. Hun går aldrig i det samme tøj to gange og hun elsker at sammensætte tøj, farver, sko, parykker og make-up. Det er den hun er og hun elsker det. Lola bor i San Francisco med sine to fædre, hvor den ene i virkeligheden er hendes onkel, men Lolas mor er alkoholiker og var ikke i stand til at tage sig af Lola, derfor blev hun adopteret. Hun arbejder i en biograf sammen med Anna (som vi jo kender så godt) og hun er kæreste med den noget ældre musiker Max, som hendes fædre bestemt ikke er begejstrede for.

En dag sker så det som Lola har frygtet de sidste to år - Bell-familien flytter ind i deres gamle hus, lige ved siden af Lolas hus, og med Bell-familien følger tvillingerne, Calliope og Cricket. Lola kom aldrig særlig godt ud af det med Calliope, men var derimod stormende forelsket i Cricket og hun er ret sikker på at han gengældte følelserne, lige indtil han knuste hendes hjerte. Lola ved ikke hvad hun skal gøre af sig selv - for Cricket er forandret og han er mere perfekt end han var for to år siden. Selvom hun har hadet ham de sidste to år, kan hun ikke komme udenom at hun nok et sted stadig er forelsket i ham, men er det gengældt?

Pludselig befinder Lola sig i en hverdag fyldt med forvirrende følelser omkring Cricket og hendes ellers stærke følelser for Max begynder at smuldre og han viser sider som hun ikke vidste han havde.

Kan Lola finde vej imellem de turbulente følelser og træffe de rigtige valg?


Jeg elskede "Anna og det franske kys" og jeg elsker "Lola og naboens søn"! Den føler rigtig fint efter Anna, den har det samme fremragende flow i fortællingen, det samme gode sprog og den efterlader en med den samme varme følelse af kærlighed og forelskelse.

Noget af det jeg især holder af ved denne bog er beskrivelserne af hvordan Lola og Cricket har det når de er i rum sammen. Den her nærmest håndgribelige tiltrækning der i mellem dem synes jeg er rigtig godt beskrevet.

Samtidig synes jeg Cricket er en spændende person, en nørdet, fantastisk opfinder, der både er generet og helteagtig - det synes jeg er fedt og jeg gad virkelig godt møde Lola i virkeligheden og se hendes tøj! Især Marie-Antoinette kjolen gad jeg virkelig godt se i virkeligheden.

Hvis du er til kærlighed, skøre fædre der vil gøre alt for deres datter, venner der altid til støtte en og til søde drenge, så skal du læse denne bog!

Tak til Plusbog for anmeldereksemplaret!

Fakta:
Forlag: Lovebooks / Lindhardt & Ringhof
Original titel: Lola and the boy next door
Udgivet i: 2011 (på engelsk) og 2015 (på dansk)
Antal sider: 375 (fysisk bog)
Læst på dansk
Læst som e-bog
5 ud af 5 stjerner

1 kommentar:

  1. Åh, jeg elsker den her bog! Da jeg læste den sad jeg med et så stort smil på mine læber, at mine kinder blev helt ømme. Så, så, så sød!

    SvarSlet